Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voetbalspeler RWDM slaat arbiter ziekenhuis in
12-14-2009, 07:29 PM
Bericht: #1
Voetbalspeler RWDM slaat arbiter ziekenhuis in
Een hersenschudding en een zwaar whiplash-letsel. Dat is de tol die Dirk Moreau (47) uit Mollem betaalt na een voetbalwedstrijd waarin hij als scheidsrechter fungeerde. Moreau kreeg van een speler een elleboogstoot in de nek en een trap in het gezicht. De man verloor het bewustzijn en werd overgebracht naar het ziekenhuis, schrijft Het Laatste Nieuws.

Het tumult ontstond zaterdagnamiddag tijdens de reservenwedstrijd tussen Voorwaarts Mollem en RWD Molenbeek. Omdat de Belgische voetbalbond geen scheidsrechter had aangeduid, offerde Dirk Moreau zich op als vrijwilliger. "Het reglement zegt dat de bezoekende club een scheidsrechter mag kiezen, maar die mannen van Molenbeek hadden niemand om de wedstrijd te fluiten", vertelt Dirk Moreau.

Vrijwilliger
"Daarom werd mij gevraagd of ik scheidsrechter wou zijn. Normaal ben ik alleen actief als ploegafgevaardigde van de preminiemen. Maar als er niemand is om scheidsrechter te zijn, doe ik dat met plezier. Bij de jeugd krijg ik regelmatig complimentjes omdat ik zo'n correcte arbiter ben."

De wedstrijd tussen beide teams verliep behoorlijk rustig. "Een van de spelers van Molenbeek heb ik uitgesloten omdat hij lelijke woorden naar me riep", vertelt Moreau. "Iemand die 'clochard' zegt tegen een scheidsrechter, krijgt van mij een rode kaart. Dat hoort bij het spel. Toen ik die kerel van het veld stuurde, bleef hij me vanaf de zijlijn verwijten. Ik deed alsof ik het niet hoorde."

Aanval in de rug
In de tweede helft liep het mis. "Het stond 4-4 toen Mollem scoorde en op voorsprong kwam", vervolgt de man. "Ik keurde de goal goed en liep terug naar de middencirkel. Plots voelde ik een harde duw in de rug en een zware klap. Ik ben op de grond gevallen en herinner me vanaf dat moment niets meer."

Moreau werd met de ziekenwagen overgebracht naar het OLV-ziekenhuis in Asse. Daar werd een hersenschudding en een zware whiplash vastgesteld. De man is voorlopig werkonbekwaam. De politie is intussen een onderzoek gestart. "Maar het onderzoek verloopt stroef omdat de bewuste spelers van truitjes hebben gewisseld nadien".

© Het Laatste Nieuws.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
12-15-2009, 09:14 AM
Bericht: #2
RE: Voetbalspeler RWDM slaat arbiter ziekenhuis in
Dat was dus de match rwdm tegen mollem, en mollem is een deelgemeente van mijn gemeente!!!

jeeej!

[Afbeelding: loller-67557d917.png]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Contact opnemenWielerwereldNaar bovenNaar inhoudArchiefmodusRSS-syndicatie