|
Armstrong wil geen kopman van RadioShack zijn
|
|
12-09-2009, 04:29 PM
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Armstrong wil geen kopman van RadioShack zijn
Lance Armstrong heeft dinsdag tijdens een trainingskamp van RadioShack in Tucson, Arizona, duidelijk gemaakt dat Team RadioShack meer is dan alleen Armstrong zelf.
'‘De dagen dat een ploeg om mij heen werd gebouwd zijn voorbij,’' citeert Cyclingnews de Amerikaan. ‘'Ik ben 38 en word 39 tijdens het seizoen. Het zou onverantwoord zijn om een team om mij heen te bouwen. We moeten in de Tour de France ook denken aan Levi Leipheimer en Andreas Klöden'', zegt hij over het kopmanschap. Astana Armstrong is zeer tevreden over de samenstelling van de ploeg. ’'We hebben het beste team van de wereld. Als je naar de afgelopen Tour kijkt, hadden we met Astana de sterkste ploeg.'' Van de negen coureurs die daar reden, koersen er in 2010 acht voor RadioShack. We missen misschien iemand van het superniveau van Alberto Contador, maar ik ben positief over onze kansen met de sterke mannen die we hebben.'' Voorjaarsklassieker Armstrong begint zijn seizoen in 2010 in januari met de Tour Down Under. In maart zal hij de Ronde van Murcia en de Ronde van Catalonië rijden. Voordat hij in mei aan de Ronde van Californië deelneemt, rijdt hij wellicht nog een voorjaarsklassieker. ‘We moeten even kijken hoe we ervoor staan in april en we moeten ook nog besluiten of we de Ronde van Zwitserland of de Dauphiné Libéré rijden.' In juli rijdt de Texaan de Tour. © Sportweek |
|||
|
|