|
[8/11] Wereldbeker Nommay
|
|
11-05-2009, 04:02 PM
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
[8/11] Wereldbeker Nommay
Vorig jaar won Lars Boom deze wedstrijd, Boom is er dit jaar niet bij. Albert, Nys & de hele andere veldrittop gelukkig wel. Wie wint er ? Opnieuw Albert of Nys, of misschien verschalkt Stybar iedereen wel!
|
|||
|
11-05-2009, 08:14 PM
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: [8/11] Wereldbeker Nommay
Hopelijk krijgen we een spannende strijd tezien tussen Albert en mijn held Nys.
|
|||
|
11-05-2009, 08:20 PM
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Ik hoop dat Stybar ook eens meestrijd, hij is een goede renner, maar komt meestal te kort.
|
|||
|
11-06-2009, 09:02 AM
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
ja dat is waar, Pauwels mag ook meestrijden van ik
|
|||
|
11-08-2009, 02:26 PM
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Echt benieuwd wat dit wordt, ook qua parcours, ik kan me Nommay niet meer herinneren!
|
|||
|
11-08-2009, 06:55 PM
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Niels Albert pakt in spurt met Stybar 3 op 3 in WB
Niels Albert zit al aan negen zeges dit seizoen. Sven Nys moest zich weer tevreden stellen met de derde plaats, Kevin Pauwels werd vierde.Dankzij een opmerkelijke spurtzege in het Franse Nommay tegen de intrinsiek snellere Zdenek Stybar heeft Niels Albert een 3 op 3 behaald in de Wereldbeker. De wereldkampioen vertrok op kop in de prangende eindspurt en haalde het nipt voor de jonge Tsjech. Sven Nys werd op een handvol seconden derde. Het is al de negende zege dit seizoen voor Niels Albert. De vierde WB-manche wordt op 28 november in Koksijde gereden. Druk Stybar Het was wellicht de lastigste overwinning van dit seizoen voor Albert. De hele cross zette Stybar hem onder druk. De Tsjech had weer een kanonstart, terwijl de wereldkampioen zoals gewoonlijk moeilijker uit de startblokken kwam. Stybar sloeg een kloof in de eerste ronde, maar Albert reed die alleen dicht. Zoals de voorbije weken bepaalden Albert en Stybar de cross en moest Nys achtervolgen en in de tweede koershelft toeslaan. Voet aan de grond Opvallend waren de technische problemen van Albert op een korte strook bergop. Stybar reed daar steevast tot boven, terwijl de Balenaar meermaals voet aan de grond moest zetten. Telkens kwam Albert wel terug. In de slotrondes ging een ontketende Nys nog in de achtervolging. De Belgische kampioen naderde tot op een handvol seconden, maar moest zich weer tevreden stellen met de derde plek. Banddikte Albert moest dus voor het eerst sinds lang in de spurt de zege afdwingen en dat was niet evident tegen de op papier snellere Stybar. Albert maakte er een machtsspurt van en vertrok vanop de kop. Stybar kwam nog fel opzetten, maar kwam een banddikte tekort. Zo loopt Albert verder uit in de WB-stand. (kh) Bron: HLN
|
|||
|
11-08-2009, 08:44 PM
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Heel spannende wedstrijd en spannende sprint.
Nys kwam nog heel dicht maar net niet genoeg, spijtig ![]() nog eens de top 20: 1. Niels Albert 1u00:10 2. Zdenek Stybar (Tsj) 3. Sven Nys 0:09 4. Kevin Pauwels 0:15; 5. Françis Mourey (Fra) 0:22; 6. Christian Heule (Zwi) 0:40; 7. Martin Zlamalik (Tsj) 0:55; 8. Enrico Franzoi (Ita) 1:07; 9. Radomir Simunek (Tsj) 1:24; 10. Gerben de Knegt (Ned) 1:25; 11. Bart Aernouts 1:26; 12. Klaas Vantornout; 13. Dieter Vanthourenhout; 14. Mariusz Gil (Pol); 15. Steve Chainel (Fra); 16. Rob Peeters 1:27; 17. Marco Bianco (Ita); 18. Jonathan Lopez (Fra) 1:38; 19. Philip Walsleben (Dui) 1:46; 20. Erwin Vervecken 2:01; |
|||
|
|